Leestijd: 3 minuten

Fruit eten

 

Fruit eten is niet alleen lekker, maar ook ontzettend gezond.  

Er zijn diverse fruitsoorten die hogere percentages vitamines en stoffen bevatten dan andere soorten.  

Zo zijn blauwe bessen rijk aan antioxidanten en anthocyanen, wat bijdraagt aan de gezondheid van hart en hersenen.  

Kersen hebben een ontstekingsremmend effect en dragen bij aan het verminderen van het risico op kanker, hart- en vaatziekten en diabetes.  

Bananen bevatten veel kalium en zijn goed voor je hart, spijsvertering en beperken het risico op bepaalde kankersoorten. 

Druiven zijn een goed alternatief voor snoep en bevatten resveratrol, wat het risico op bepaalde kankers vermindert én goed is voor je hart.  

Appels bevatten veel voedingsstoffen zoals vezels, vitamine C en antioxidanten, wat bijdraagt aan een gezonde darmflora en de vermindering van hartziekten.  

Aardbeien zijn rijk aan vitamine C, mangaan en foliumzuur, ondersteunen je immuunsysteem én verminderen het risico op hart- en vaatziekten en kanker.  

Verse pruimen bevatten veel antioxidanten wat goed is voor hart- en bloedvaten én dragen bij aan een goede stoelgang.  

Kiwi heeft een hoge concentratie aan vitamine C, kalium en vezels waardoor ze zorgen voor de ondersteuning van het hart, verbetering van de spijsvertering én vermindering van het risico op bepaalde kankersoorten.  

Sinaasappels zijn goed voor je bloedcirculatie en bevatten naast vitamine C ook kalium en foliumzuur, wat bijdraagt aan de reductie van hart- en vaatziekten. 

Om vaker fruit te eten kun je het fruit bewaren in de koelkast waardoor het langer fris blijft. Verwerk fruit bijvoorbeeld in een salade of voeg stukjes appel en aardbeien toe aan een warme maaltijd.  

Als dessert kun je direct na het eten een stuk fruit nemen, zodat de vitamines de voedingsopname stimuleren van de avondmaaltijd of lunch.  

Fruit uit eigen tuin is ook een goede optie, zo zijn pruimenbomen en kersenbomen enorm populair en hangt het fruit letterlijk voor het grijpen! 

Kortom, er zijn genoeg gezonde fruitsoorten die je kunnen helpen om lekker de dag door te komen en gezond in het leven te staan! 

 

Plan je afspraak https://www.patrickdeswart.nl/afspraak/ of bel, mail of app voor meer informatie en advies. 0437634587 / 0685223030

 

Fruit eten is niet alleen lekker, maar ook ontzettend gezond.  

Er zijn diverse fruitsoorten die hogere percentages vitamines en stoffen bevatten dan andere soorten.  

Zo zijn blauwe bessen rijk aan antioxidanten en anthocyanen, wat bijdraagt aan de gezondheid van hart en hersenen.  

Kersen hebben een ontstekingsremmend effect en dragen bij aan het verminderen van het risico op kanker, hart- en vaatziekten en diabetes.  

Bananen bevatten veel kalium en zijn goed voor je hart, spijsvertering en beperken het risico op bepaalde kankersoorten. 

Druiven zijn een goed alternatief voor snoep en bevatten resveratrol, wat het risico op bepaalde kankers vermindert én goed is voor je hart.  

Appels bevatten veel voedingsstoffen zoals vezels, vitamine C en antioxidanten, wat bijdraagt aan een gezonde darmflora en de vermindering van hartziekten.  

Aardbeien zijn rijk aan vitamine C, mangaan en foliumzuur, ondersteunen je immuunsysteem én verminderen het risico op hart- en vaatziekten en kanker.  

Verse pruimen bevatten veel antioxidanten wat goed is voor hart- en bloedvaten én dragen bij aan een goede stoelgang.  

Kiwi heeft een hoge concentratie aan vitamine C, kalium en vezels waardoor ze zorgen voor de ondersteuning van het hart, verbetering van de spijsvertering én vermindering van het risico op bepaalde kankersoorten.  

Sinaasappels zijn goed voor je bloedcirculatie en bevatten naast vitamine C ook kalium en foliumzuur, wat bijdraagt aan de reductie van hart- en vaatziekten. 

Om vaker fruit te eten kun je het fruit bewaren in de koelkast waardoor het langer fris blijft. Verwerk fruit bijvoorbeeld in een salade of voeg stukjes appel en aardbeien toe aan een warme maaltijd.  

Als dessert kun je direct na het eten een stuk fruit nemen, zodat de vitamines de voedingsopname stimuleren van de avondmaaltijd of lunch.  

Fruit uit eigen tuin is ook een goede optie, zo zijn pruimenbomen en kersenbomen enorm populair en hangt het fruit letterlijk voor het grijpen! 

Kortom, er zijn genoeg gezonde fruitsoorten die je kunnen helpen om lekker de dag door te komen en gezond in het leven te staan! 

 

Plan je afspraak https://www.patrickdeswart.nl/afspraak/ of bel, mail of app voor meer informatie en advies. 0437634587 / 0685223030

fruit eten
Bel mij gratis & vrijblijvend!

Laat je gegevens achter en ik bel je zo snel mogelijk op.